3 manieren om het kaf van het koren te scheiden bij recruitment organisaties.

woensdag 17 juni 2020

Elke zichzelf respecterende manager wordt gemaild en gebeld met aanbiedingen van recruitment bureaus die verlegen zitten om werk. Maar hoe onderscheid je de goede (ze zijn er echt) van de slechte (die zijn er ook)?

Wij helpen je graag door te vertellen hoe wij onze recruitment partners selecteren (en jij dat ook kan doen):

Connecties.

Kijk naar het aantal gedeelde connecties op Linkedin. Hoe meer je er deelt, hoe groter de kans dat hij of zij ook mensen kent die jij niet kent maar waarmee je wel graag aan tafel zou willen zitten
Referenties. Vraag om referenties van klanten of professionals. Het is zo eenvoudig en zo doeltreffend. Kunnen ze partijen en professionals noemen die jij ook kent en staan deze ook open om een referentie te geven?

 

 

Salespitch.

Is de recruiter onderscheidend en probeert hij je te helpen en te begrijpen in plaats van je iets te verkopen? Dan kan het zo maar zijn dat je iemand spreekt die er voor de lange termijn in zit.

Zo simpel is het. Wij doen al jaren zaken met grote en kleine, bekende en minder bekende partijen en we moeten altijd door een fase ‘onbekend maakt onbemind’ heen.

Als we daar doorheen zijn focussen we ons op elkaar helpen en begrijpen en helpen we onze klanten met het aan tafel en aan boord krijgen van mensen die ze anders niet gevonden zouden hebben.

Wil je ook weten hoe we te werk gaan en hoe we je kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact met ons op!