Interview met Laurins Dursin

dinsdag 25 juni 2019

 

“De creatieve vrijheid om Add Value op authentieke wijze neer te zetten”

Laurins Dursin is de creatieve geest binnen Add Value. Zijn positieve energie en originele ideeën vormen een enorme meerwaarde voor de marketing- en contentstrategie van Add Value. Simpel gezegd is Laurins, als Creative Director binnen Add Value, verantwoordelijk voor alle leuke video’s en berichten op de online kanalen van Add Value. Reden genoeg om hem eens nader voor te stellen.

Een creatieve duizendpoot

Wie de naam van Laurins googelt ziet al snel dat hij een creatieve duizendpoot is. Een begenadigd danser uit een echte Belgische dansfamilie, een videograaf die zelf opnames maakt en de montage voor zijn rekening neemt, graphic designer en marketing professional. “Mijn vriendin Isabelle kon als recruiter aan de slag gaan bij Add Value. Dit betekende dat zij naar Palma de Mallorca zou verhuizen. Na diverse gesprekken bleek dat Jeroen een designer en marketeer kon gebruiken in zijn team. Hij was gecharmeerd van mijn werk en zo is het balletje gaan rollen. Sinds februari wonen Isabelle en ik in Palma en behoren we tot het team van Add Value,” vertelt Laurins.

Van dansen tot designen

“Mijn roots liggen in België, ik kom uit een echte creatieve familie. Mijn familie heeft een eigen dansschool en daar heb ik dan ook mijn eerste stappen als danser gezet. Als kind ben ik altijd al bezig geweest om muziek te mixen voor de dansoptredens van mijn vrienden. Zo ben ik in aanraking gekomen met de Adobe software. Vanaf mijn 14e heb ik deze software helemaal van buiten geleerd en leerde ik werken met programma’s als Premiere en Photoshop. Zo ben ik erin gerold en startte ik met een bijbaan in graphic design en het bouwen van websites,” legt Laurins uit.

Het door ontwikkelen van vaardigheden

“Ondanks dat ik hier geen opleiding in heb gevolgd, beheerste ik de software uitstekend. Toen er een baan bij een Belgische tv-zender op mijn pad kwam, ben ik gestart als creative designer. Het draait allemaal om de passie voor het vak, visie om dingen te creëren en kennis van de software. Ik vind het tof om te tekenen en om creatief bezig te zijn. Met de Adobe software kan ik mijn ideeën helemaal tot uiting brengen. Van graphic design tot het monteren van videobeelden,” vertelt Laurins.

Creative Director in Palma de Mallorca

“Bij deze tv-zender vond ik het grafische gedeelte en het werken met video leuker dan het regisseren. Daar kon ik namelijk mijn creativiteit niet in kwijt. Vandaar dat ik open stond voor een nieuwe kans. Jeroen was te spreken over mijn portfolio en vroeg mij om te verhuizen naar Palma de Mallorca. Zodoende werk ik nu als Creative Director voor Add Value,” licht Laurins toe.

Alle flexibiliteit die gewenst is

“Zelf heb ik geen IT achtergrond maar ik voel mij hier als een vis in het water. Het feit dat het team van Add Value bestaat uit zelfstandigen en er een hele vrije cultuur heerst, biedt mij ontzettend veel flexibiliteit. Hierdoor kan ik mijn werk bij Add Value combineren met mijn opdrachtgevers in België en Nederland. Ik vind het tof om tussen mijn collega’s bij Add Value te zitten, daardoor krijg ik de sfeer en de ontwikkelingen goed mee. Dit vormt ook weer input voor de content die we maken voor de website en social media,” vertelt Laurins.

Een vrijdenkende club professionals

“Bij Add Value heb ik alle creatieve vrijheid en kan ik écht mijn ziel in de content stoppen. Mijn doel is om authentieke content te creëren waarbij we marketing en videografie kunnen combineren dat ook entertainmentwaarde biedt. Vandaar dat ik 20 kilo aan apparatuur heb meegenomen naar Mallorca. Mijn passie ligt nog altijd in het filmen en monteren. Het is leuk om het fun gedeelte te koppelen aan IT, dat zie je nog niet veel en dat past goed bij Add Value. Het is namelijk een hele vrijdenkende club van hardwerkende professionals met een verfrissende aanpak. In een zelf gecreëerde omgeving die voor hun prettig werken is,” legt Laurins uit.

Een herkenbare stijl neerzetten

“Ik wil werken naar een herkenbare stijl van Add Value, zowel in huisstijl als in content. Het is mijn stijl om heel vlot en speels te werken. Dat wil ik voor Add Value combineren met het informatieve gedeelte. Daarmee wil ik de authentieke vibes vastleggen op het kantoor, op het strand en in de kroeg. De buitenwereld écht laten zien hoe Add Value is en hoe zij werken. Want dat is alles behalve standaard en dat mag naar mijn idee uitgebreid gedeeld worden,” besluit Laurins.