Wie is Add-Value anno 2021?

maandag 22 maart 2021
Terug naar artikelen
  • InSight
  • Werkgever
  • Werknemer

Wij zijn Add Value, de beste recruiters van Palma de Mallorca, en misschien ook wel gewoon van Eindhoven en Rotterdam, weten wij veel. Maar wie zijn we nou en belangrijker nog, waarom doen we wat we al ruim 11 jaar doen? Wat is de filosofie, de historie, de dromen… In dit korte blogpost vertellen we je iets meer.

Waar komen we vandaan?

Add Value is 11 jaar geleden opgericht door mij, Jeroen, de capo di tutti capi – rustaagh, van Add Value, niet van recruitment land, zo arrogant ben ik niet –  met als doel om snel uit Nederland te vertrekken en vanaf de rand van een zwembad te gaan recruiten. Geen grap. Geld was bijzaak (aan de rand van eenzwembad heb je niet zo heel veel geld nodig), het bouwen van goede relaties was dat niet. Dat concept heb ik zo’n 4 jaar vanaf locaties als Rhodos, Paros, Phuket, Koh Lanta gedaan als eenpitter, waar ik me stortte op de SharePoint markt. Wervend voor partijen als Portiva, Sparked, E-Office en anderen. De wijze les die ik daaruit heb geleerd is dat als je gelooft dat het kan (in het buitenland werken en ondertussen gewoon je klanten goed bedienen) dat je het ook gewoon moet doen. Het leven is te kort om te wachten tot je met pensioen mag om te genieten van een welverdiende vakantie (van zo’n 4 jaar als je het goed beschouwd, laten we eerlijk zijn, de productie was niet altijd even hoog, zeker als je tussendoor nog eens een resort koopt met bungalows en een bar, dan is recruitment niet altijd de prioriteit).

 

Fast Forward naar 2013, toen is het gestart op Mallorca, waar we stap voor stap een mooi team hebben gebouwd dat zich bezig houdt met verschillende disciplines van Microsoft recruitment.

 

Fast forward naar 2021, waar we nu met 12 man zitten en in de tussentijd het volgende bereikt hebben: Veel grijze haren bij ondergetekende. Rimpels. Een paar miljoen keer iedereen verwenst en verzucht waarom ik niet gewoon in mijn eentje ben gebleven. Maar ook: Elk jaar tussen de 30% en 40% groei van omzet en winstgevendheid. Een grote en vooral trouwe klantenbase op kunnen bouwen die ons vertrouwen met hun recruitment vraagstukken in goede en slechte tijden (dus ook in Corona gewoon doorpakken en ons het gunnen. Dank jullie wel jongens, jullie weten wie jullie zijn). Een eigen identiteit, waarden en normen kunnen uitspreken met zijn allen en elkaar daar ook voor verantwoordelijk mogen houden. Veel geleerd en veel fouten gemaakt en daar ook om kunnen lachen (en in sommige gevallen toch gewoon huilen). Wat we ermee bedoelen te zeggen is dat Add Value een levend bedrijf is, dat het beste met zijn klanten en professionals voorheeft (en we ook merken dat men dat merkt), dat we fouten maken, heel veel hooi op onze vork nemen en dat dat er soms ook echt vanaf dondert. Maar wel dat we groeien, ontwikkelen en deze groei ook door willen en kunnen zetten. De les die ik hier uit heb kunnen trekken is dat niets gaat zoals je het voorzien had, maar tegelijkertijd ook weer wel, alleen dan op een andere manier. We beginnen met het einde in zicht, alleen de weg ernaar toe is een kronkelweg (bezaaid met goed advies, hele, half en helemaal niet uitgewerkte goede ideeen, trouwe klanten en ook wat minder liefdevolle relaties, succes, stress, en goede wijn bij de team-etentjes. En wat al niet meer).

Nu staat het team er, we hebben de processen, de identiteit, het netwerk en de mensen om het waar te maken. Waar willen we heen? Verdubbelen qua mensen, relaties en klanten. Geen werelddominatie. Dat wil Kim Yong Un ook en daar willen we ons niet mee associeren. Maar we willen een mooie club neerzetten van recruitment professionals die onze manier van werken snappen, en die dat willen doen vanaf waar ze ook maar willen. Ons team zit tenslotte op Mallorca, en in Nederland, Engeland, Belgie en Thailand. Ben erg benieuwd welke locaties daar bij gaan komen. Ons doel is ook om bredere recruitment diensten te kunnen leveren om zo onze relaties op meerdere vlakken te kunnen assisteren en adviseren. Wordt volop aan gewerkt.

 

Onze droom is uiteindelijk om in Nederland bekend te staan als de recruitment partij die je begrijpt. We willen niet te groot worden, niet corporate, maar juist de persoonlijke touch waarborgen.

 

Onze filosofie is dat we een partij zijn die meedenkt, adviseert en die op elk moment waarde toevoegt (de naam, de naam!) in het recruitment proces. We proberen een positieve factor te zijn in recruitment land, waar we willen laten zien dat het een sustainable business is, een marathon en geen sprint. Dat we ervoor zorgen dat recruiters serieus worden genomen omdat ze de oprecht en ethisch te werk gaan. Door te zeggen wat we doen en te doen wat we zeggen. En daarin gedurende het proces iedereen recht in de ogen aan te kunnen kijken. Omdat we laten zien dat een goede recruiter onmisbaar is voor een partij met serieuze plannen. Dit hebben we bij onze klanten al bewezen en dit willen we blijven bewijzen bij onze huidige klanten en de partijen die ons nog niet kennen (maar dat wel zouden moeten).